Jag Godkänner

Johanna Kjellberg ny IT-direktör för KappAhl

KappAhl har utsett Johanna Kjellberg till IT-direktör och ny medlem i KappAhls ledningsgrupp. Johanna Kjellberg har sedan 2002 arbetat för Volvo Information Technology AB och dessförinnan åtta år för Ericsson Sverige AB.

- Inom modebranschen är det nästan lika mycket varuflöde och logistik som mode. Det handlar om att få ut rätt vara i rätt tid till samtliga våra närmare 300 butiker i fyra länder. KappAhl har komplexa och dynamiska system som ställer mycket höga krav på IT. Johanna Kjellbergs erfarenhet och kunskap blir värdefull för KappAhl i denna process, säger Christian W. Jansson, VD och koncernchef för KappAhl.

Johanna Kjellberg är född 1958 och har studerat industriell organisation och produktion vid Chalmers Tekniska Högskola. Hon tillträder sin nya tjänst under april månad.

För ytterligare information kontakta:
Christian W. Jansson, VD och koncernchef Tel. 0709-95 02 01
Johanna Kjellberg Tel. 031-703 40 73

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 3 800 medarbetare och närmare 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl designar, marknadsför och säljer prisvärt mode för många människor och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Huvudkontoret och distributionscentralen ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2007, var KappAhls omsättning 4,5 miljarder kronor och rörelseresultat 618 miljoner kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm. Ytterligare information finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.