SVERIGEPREMIÄR i Burlöv FÖR KappAhls nya kollektion SOFT

KappAhl lanserar en ny kollektion kläder för myskvällar och lediga dagar hemma. Den nya kollektionen, som heter Soft, består av snygga och bekväma plagg i mjuka och behagliga material. Kollektionen får Sverigepremiär i helgen på Burlöv Center.

KappAhl lanserar nu en ny kollektion under varumärket Soft. Den nya kollektionen visas för första gången för allmänheten i Burlöv Center.
    – Tidigare har det varit svårt för kvinnor att få tag på snygga kläder som passar för mysiga hemmakvällar. Därför har KappAhl tagit fram den här kollektionen. Nu är det verkligen hög tid att kasta ut den gamla träningsoverallen, säger Carina Johansson, affärsområdeschef på KappAhl.

Sverigepremiär för ”Soft – For Lazy Days” blir det i Burlöv Center på lördag och söndag, 10-11 mars. KappAhl kommer att bygga upp en mysig hemmiljö i Burlöv Center, där den nya kollektionen presenteras. Där kan alla besökare sitta ner och koppla av, samtidigt som de får information om kläderna.

– Vi tror verkligen på det här nya konceptet med lyxiga och snygga kläder för hemmabruk. Det ligger rätt i tiden. Därför kommer vi att bygga upp en speciell Soft-hörna i alla våra butiker. Kollektionen kommer att hela tiden förändras, fyllas på och bytas ut. Det ska alltid finnas något nytt och spännande i vår Soft-hörna, säger Carina Johansson.

Soft består av plagg som är mjuka och sköna att bära – perfekta för myskvällar eller lediga dagar hemma. Tanken är att kläderna ska vara bekväma men samtidigt snygga utan att tappa formen.

– Det är en väl sammansatt kollektion med plagg som känns lyxiga och lediga. Sköna linnen, toppar, hoodtröjor och byxor samt strumpor och accessoarer. Kläderna är i modernt snitt med många trendiga detaljer, säger Carina Johansson.

Alla material är mjuka och behagliga. Färgskalan går från milda neutraler och pasteller till grått och svart. I de här kläderna känner man sig välklädd hemma och kan öppna dörren även för spontana besökare.

– Precis som man vill ha det när man ska slappa med stil, säger Carina Johansson.

Vill du veta mer om Soft, kontakta:
Carina Johansson, Affärsområdeschef Underkläder, tel 031-771 57 27, mobil 0704-71 57 27
Annette Ravenshorst, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31