KAPPAHL ÖPPNAR I ÄNGELHOLM

Torsdagen den 22 mars öppnar KappAhl en ny butik i Ängelholm. Det blir KappAhls 270:e butik totalt och den 132:a i Sverige.
    – Det har funnits ett sug efter att KappAhl ska etablera sig här i Ängelholm. Vi känner oss väldigt välkomna och efterlängtade, säger butikschef Annika Kristersson.

KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Den nya butiken är på 500 kvadratmeter i två plan och ligger mitt på Storgatan. Butiken innehåller KappAhls hela sortiment av dam-, herr, och barnkläder. Damavdelningen finns på nedre plan och en trappa upp finns, förutom ännu mer dam, herr och barn. Det här blir den första centrumbutiken i Ängelholm som vänder sig till hela familjen.

Butiken invigs 22 mars klockan 10.00 då KappAhls Sverigechef Urban Solander och regionchefen Kamilla Feldt klipper bandet. Totalt kommer sju personer att arbeta i butiken och intresset för dessa tjänster har varit mycket stort.

Hos allmänheten är förväntningarna stora.
    – Många som bor i Ängelholm med omnejd har väntat länge på att få en egen KappAhl-butik, säger Annika Kristersson. Hon kommer närmast från KappAhl i Väla där hon arbetat som butikschef sedan 2002.

Annika och hennes medarbetare håller som bäst på att packa upp alla varor och hon lovar att allt ska vara klart till invigningen. Under de första tre dagarna kommer butiken att bjuda alla besökare på öppningserbjudanden, samt presentkort till de första hundra besökarna.

Vill du veta mer, kontakta:
Annika Kristersson, Butikschef Ängelholm, tel 0431-157 40, mobil 0708-32 68 41
Annette Ravenshorst, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31