071122 KAPPAHL DELAR UT GULDKAPPAN - KappAhl

KappAhl delar ut Guldkappor för goda ledarprestationer

KappAhl delade ut inte mindre än sex Guldkappor vid en festlig ceremoni när företagets drygt 130 svenska butikschefer samlades för butikschefsmöte i Stockholm. Guldkappan för Årets ledare gick till Lennart Bellqvist, butikschef för KappAhl på Svartbäcksgatan i Uppsala. Guldkappor delades även ut till Årets prestation, Årets vinstbutik, Årets kampanjbutik, Årets klättrare och Årets hederspris.

Guldkappan har delats ut inom KappAhl i elva år. Samtliga butiker i Sverige deltar i tävlingen som avgörs utifrån ekonomiska resultat. Årets ledare är det enda personliga priset och här vägs såväl ekonomiska resultat som personalens omdöme om butikschefen in.

– Vi vill gärna lyfta fram och premiera goda prestationer och gott ledarskap inom KappAhl. Att utveckla och stimulera våra ledare är viktigt för oss. Trivs våra medarbetare så trivs våra kunder. Guldkappan är en del i detta arbete, säger Urban Solander, chef för KappAhl Sverige.

Årets ledare, Lennart Bellqvist fick ta emot utmärkelsen för engagemang och erfarenhet att driva försäljning och skapa lönsamhet tillsammans med sina medarbetare.

– Att utses till Årets ledare känns fantastiskt bra. Jag har varit nominerad en gång tidigare men då fick jag inget pris. Därför var det extra roligt att ta emot priset den här gången, säger Lennart Bellqvist.

Lennart har arbetat i butik i 35 år. Han kommer ursprungligen från Uppsala och har de sju senaste åren arbetat som butikschef inom KappAhl. Sedan 2002 har han varit ansvarig för butiken på Svartbäcksgatan i Uppsala.

– Vi har lyckats bra med försäljningen. En del av framgången tror jag beror på att alla i butiken är engagerade och jobbar mot uppsatta mål. Dessutom har vi en bra mix av äldre erfaren personal och yngre medarbetare.

Till ceremoni vid butikschefsmötet i Stockholm var KappAhls drygt 130 butikschefer i Sverige inbjudna tillsammans med personer från KappAhls huvudkontor.

Här är vinnarna av Guldkappan 2007
Årets ledare – Lennart Bellqvist, KappAhl, Svartbäcksgatan i Uppsala
Årets prestation (Störst procentuell vinst i förhållande till omsättningen) – KappAhl i Nyköping.
Årets vinstbutik (Högst vinst i kronor) – KappAhl i Bergvik för andra året i rad.
Årets klättrare ( Störst försäljningsökning) – KappAhl i Hässleholm
Årets kampanjbutik – KappAhl i Falköping
Årets hederspris – Laila Lindholm, KappAhl i Motala, för många års engagerat arbete.

Urban Solander, Chef KappAhl Sverige, tel 031-741 57 98, mobil 0702-35 35 95
Lennart Bellqvist, Årets ledare och Butikschef för KappAhl på Svartbäcksgatan i Uppsala, mobil 0702-38 97 34