GOLDIE HAWN för KappAhl I NYA REKLAMFILMER

Efter framgången med Dustin Hoffman: Goldie Hawn i KappAhls nya reklamfilmer.
        – KappAhl har en positiv kvinnosyn som jag kan stå för. You Look Great bygger på att skönheten i första hand kommer inifrån. Det borde ju vara självklart. Om man sedan vill sätta på sig något snyggt för att förstärka sin personliga stil så ska man göra det. Jag vet ingen annan modekedja som vågar uttrycka sig på det sättet. Nu för tiden handlar det ju mesta bara om yta, säger Goldie Hawn.

Hollywoodstjärnan Goldie Hawn kommer att medverka i KappAhls nya stora reklamfilmsatsning. Efter framgångarna med Dustin Hoffman och reklamplattformen You Look Great, väljer KappAhl nu att samarbeta med Goldie Hawn, en av de största kvinnliga ikonerna inom filmvärlden.
Filmerna spelades nyligen in i Los Angeles och det är första gången som Goldie Hawn medverkar i en reklamfilm.

En anledning till att Goldie Hawn ställde upp var KappAhls koncept You Look Great.

– Goldie Hawn är perfekt för oss. Hon är en ikon i filmvärlden. Hon är varm, positiv, lekfull och självsäker. En kvinna som verkligen står för det vi på KappAhl vill förknippas med, säger Cathrine Simonsson, marknadschef på KappAhl.

Precis som i filmerna med Dustin Hoffman får Goldie Hawn nöja sig med att spela en biroll. Huvudrollen spelas istället av den svenska skådespelerskan Bo Corre, som bor i New York sedan tolv år. I filmerna dyker Goldie Hawn upp som en fantasifigur som ger uppmuntrande komplimanger. Hon blir en inspiration i den vardag som de flesta kvinnor känner igen sig i.
    – Vi anlitar inte kändisar som klädhängare. KappAhl skapa prisvärt mode för många människor och hos oss är det den vanliga människan som spelar huvudrollen. I filmen är Bo Corre en helt vanlig kvinna, säger Cathrine Simonsson.

De två reklamfilmerna med Goldie Hawn kommer att sändas i TV under sex veckor, med början torsdag 8 mars. Den ingår i en kampanj som också omfattar DR-utskick, annonser och aktiviteter i butik.

Satsningen på Dustin Hoffman och den nya reklamplattformen You Look Great blev en fullträff för KappAhl.
    – Den nya kampanjen är ett led i att stärka vårt varumärke ytterligare. Vi vill på ett tydligare sätt visa vad vi står för och vilka värderingar vi har. KappAhl är en av Sveriges största modekedjor och det ska också återspeglas i vår kommunikation. Vi var mycket nöjda med den uppmärksamhet vi fick efter de förra filmerna, säger Christian W. Jansson, VD för KappAhl.

I den första filmen, ”Broken Heart”, möter Goldie Hawn en kvinna och hennes dotter och delar med sig av sina erfarenheter, vad gäller kärleksbekymmer. I den andra filmen, ”Perfect Home”, försöker Goldie få en stressad mamma att koppla av inför en middagsbjudning. Allt enligt temat You Look Great och att man duger som man är.

Filmerna bygger på KappAhls nya reklamplattform You Look Great, som är en komplimang och en hyllning till företagets alla kunder.
    – KappAhl är en ovanligt mänsklig modekedja som riktar sig till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. Och det vill vi tala om. Vi respekterar våra kunder. Vi vill inte att folk ska gå på alla nya skönhetsideal som ständigt pumpas ut. Skönheten kommer i första hand från en egen personlig stil och utstrålning. Sedan kan vi på KappAhl hjälpa våra kunder att förstärka den personligheten så att de ser ännu bättre ut, påpekar Cathrine Simonsson, marknadschef på KappAhl.

KappAhl lägger också ner stora resurser på passformen. Plaggen tillverkas i många storlekar och modeller. Tanken är att alla ska kunna hitta något att köpa på KappAhl.

Fakta om Goldie Hawn:

• Goldie Hawn är sedan 1987 sambo med Kurt Russell. Hon har tre barn, varav ett är den kända skådespelerskan Kate Hudson.
  • Goldie Hawn debuterade 1969 i ”Kaktusblomman” och vann en Oscar för bästa biroll.
  • Under 70-, 80- talen medverkade hon i en rad komedier som i Sverige oftast inleddes med Tjejen som….
  • 1980 Oscarsnominerades hon till bästa skådespelerska för sin roll i ”Tjejen som gjorde lumpen”.
  • Hennes senaste film var komedin ”Rocksystrar” med bland andra Susan Sarandon som hade svensk premiär 2003.

Fakta om Bo Corre:

• Bo Corre bor sedan 12 år i New York.
  • Nu senast,i januari 2007, gästspelade hon med The Actors Studio i New York på Strindbergs Intima Teater. Där producerade och spelade hon huvudrollen i två kritikerhyllade enaktare, ”Homesick” och ”The Stronger”.
  • Hon har spelat i flera independentfilmer, nu senast i ”Mulberry Street” som visas på en hel del filmfestivaler i Europa och USA.

Fakta om KappAhls nya reklamfilmer ”Broken Heart” och ”Perfect Home”:

• Medverkande: Goldie Hawn och Bo Corre
  • Uppdragsgivare: KappAhl
  • Ansvarig: Cathrine Simonsson, marknadschef KappAhl
  • Byrå: ANR BBDO
  • Projektledare Charlotta Warnhammar
  • Produktionsbolag: Social Club
  • Regissör Henrik Lagerkrantz

Vill du veta mer KappAhls nya reklamfilmer, kontakta:
Cathrine Simonsson, Marknadschef, tel 031-771 55 74, mobil 0704-71 55 74
Annette Ravenshorst, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31