Jag Godkänner

KappAhl: Media inbjuds till årsstämman

Årsstämma i KappAhl Holding AB (publ) hålls måndagen den 17 december 2007 klockan 14.00 på bolagets huvudkontor i Mölndal, Idrottsvägen 14.

Stämmolokalen hålls öppen från kl 13.15 och media är välkomna att delta.

För särskilda önskemål kontakta Annette Ravenshorst, telefon 0704-71 56 31 eller via e-mail: annette.ravenshorst@kappahl.com

För ytterligare information kontakta:
Kajsa Räftegård, Personal- och Informationsdirektör, telefon 0704-71 56 49
Annette Ravenshorst, Informationschef, telefon 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 3 800 medarbetare och närmare 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl designar, marknadsför och säljer prisvärt mode för många människor och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Huvudkontoret och distributionscentralen ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2007, var KappAhls omsättning 4,5 miljarder kronor och rörelseresultat 618 miljoner kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm. Ytterligare information finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.