KappAhl bjuder in till presentation av rapport för andra kvartalet

KappAhl offentliggör resultatet för andra kvartalet, 1 december 2006 till 28 februari 2007, torsdagen den 29 mars cirka kl 07.30.

Presentation av rapporten och telefonkonferens hålls samma dag, för analytiker, media och investerare, kl 09.00 på Operaterrassen i Stockholm. Från KappAhl medverkar Christian W. Jansson, VD och koncernchef, och Håkan Westin, finansdirektör. Välkomna att delta och ställa frågor.

För anmälan gå till www.kappahl.com/ir och vidare till Presentationer.

Presentationen hålls på engelska och kommer även att kunna ses direkt på www.kappahl.com/ir under menyn Presentationer.

För att delta i telefonkonferensen ring:
SWE +46(0)8 5853 6965
UK +44(0)20 7365 1851

För ytterligare information kontakta:
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 070-471 56 49
Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 070-471 56 64

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar oss särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Inom KappAhl arbetar cirka 3 700 personer och mer än 90 procent är kvinnor. Under verksamhetsåret 2005/2006 omsatte KappAhl 4,2 miljarder kronor med ett rörelseresultat på 530 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.