Lyckad KappAhl-kampanj till förmån för Bris

KappAhl har skänkt tre kronor per barnplagg av KappAhls märke KAXS under skolstartskampanjen i augusti i år. KappAhls kunder har på det viset bidragit med nästan 300 000 kronor till BRIS. Pengarna går till BRIS dagliga verksamhet samt vidareutvecklingen av hemsidan www.bris.se.

- Vi vill framföra ett stort tack till KappAhl och KappAhls kunder som medvetet köpt KAXS-plagg till sina barn och därmed hjälpt andra barn. Det är ett mycket välkommet stöd till BRIS verksamhet för barn och ungdomar som anonymt och gratis kan ringa Barnens Hjälptelefon eller skicka e-post för att få stöd av en vuxen, säger Göran Harnesk, generalsekreterare i BRIS.

Detta var andra året skolstartskampanjen genomfördes. Kampanjen rullade under tio dagar i augusti månad 2005. Drygt 96 000 KAXS-plagg såldes vilket gav exakt 288 906 kronor till BRIS.

- BRIS fyller en väldigt viktig funktion i samhället och det känns angeläget för KappAhl att stödja barn som av olika anledningar far illa eller mår dåligt, säger Christian W. Jansson, VD KappAhl.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ann-Marie Heinonen, Informationschef KappAhl, 031-771 55 95 mobil 070-471 5595.
Paula Alderin, Samordnare för Ekonomi och Sponsring BRIS 08-598 888 00 073-643 02 33 mobil.

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Affärsidén är att erbjuda prisvärt mode för många människor och vår främsta målgrupp är kvinnor i åldern 30-50 år. Inom KappAhl arbetar totalt drygt 3 500 personer. För mer information gå in på www.kappahl.se