050428 KappAhl stöder utvecklingen av Bris populära webbplats - KappAhl

KappAhl stöder utvecklingen av bris populära webbplats

KappAhl har förlängt samarbetsavtalet med BRIS, Barnens Rätt I Samhället. KappAhls stöd betyder att BRIS får en kvarts miljon kronor årligen. Pengarna ska gå till BRIS arbete med att ge stöd och hjälp till utsatta barn.

- KappAhl är en av flera viktiga företagspartners. Med stödet från KappAhl säkrar vi bland annat en fortsatt utveckling av vår webbplats www.bris.se. Vi ser en kraftig ökning av barns behov av att kontakta oss via Internet, säger Göran Harnesk, BRIS generalsekreterare.

Barn kan lida nöd av andra orsaker än rent materiella brister. Här i Sverige är mobbning och olika former av övergrepp verklighet för alltför många barn och ungdomar. Därför samarbetar KappAhl med BRIS.

- Det känns viktigt för oss att stödja barn som av olika anledningar far illa eller mår dåligt, säger Christian W. Jansson, VD KappAhl.

KappAhl och BRIS har drivit flera gemensamma projekt tidigare. Under en vecka i augusti 2004, i samband med skolstarten skänkte KappAhl tre kronor på varje sålt plagg från barnkollektionen Kaxs.

I början av januari fick BRIS ett extra stöd åt de barn som blev drabbade i samband med Tsunamikatastrofen.

- Gåvan användes till stöd för de barn- och föräldragrupper vi i dag handleder som en följd av katastrofen i Sydostasien, säger Göran Harnesk.

För ytterligare information, kontakta:
Ann-Marie Heinonen, informationschef KappAhl, 031-771 55 95 mobil 070-471 5595
Paula Alderin, Samordnare för Ekonomi och Sponsring BRIS 08-598 888 00

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Affärsidén är att erbjuda prisvärt mode för många människor och vår främsta målgrupp är kvinnor i åldern 30-50 år. Inom KappAhl arbetar totalt drygt 3 500 personer. För mer information gå in på www.kappahl.se