KappAhls nya styrelse utsedd

KappAhls nya ägarkonstellation, Nordic Capital och Accent Equity Partners, har utsett den nya styrelsen.

Finn Johnsson är styrelseordförande och ordinarie ledamöter är Amelia Adamo, Pernilla Ström, Bo Söderberg, Kristoffer Melinder och Jan Samuelson.

Den nya styrelsen får en god ekonomisk bas att arbeta från.
     - Det preliminära resultatet för 2004 pekar mot en väsentlig förbättring jämfört med 2003, säger KappAhls VD Christian W. Jansson.

Det definitiva resultatet för 2004 presenteras under andra halvan av mars.

KappAhls styrelse Ordförande: Finn Johnsson, VD Mölnlycke Healthcare AB, Styrelseordförande AB Volvo

Ordinarie ledamöter: Amelia Adamo, Amelia Förlag AB Pernilla Ström, ITY AB Bo Söderberg, Nordic Capital Kristoffer Melinder, Nordic Capital Jan Samuelson, Accent Equity Partners

För ytterligare information, kontakta:
Christian W. Jansson, VD KappAhl 0708-16 02 20
Ann-Marie Heinonen, Informationschef KappAhl 0704-71 55 95

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Affärsidén är att erbjuda prisvärt mode för många människor och vår främsta målgrupp är kvinnor i åldern 30-50 år. Inom KappAhl arbetar totalt drygt 3 500 personer. För mer information gå in på www.kappahl.se