KappAhl satsar i musikalen Mamma Mia

Björn Ulvaeus och Benny Anderssons internationella succémusikal "Mamma Mia!" har premiär på Cirkus i Stockholm den 12 februari 2005. Nu är det också klart att KappAhl går in som en av huvudsponsorerna tillsammans med SEB och SAS.
     - "Mamma Mia!" känns som ett positivt och naturligt sammanhang för vårt varumärke, säger marknadschef Cathrine Simonsson.

Efter ett dygns biljettförsäljning hade 150.000 biljetter sålts till "Mamma Mia!" för vårsäsongen 2005. Trycket var så hårt att Cirkus telefonväxel brakade ihop. Sammanlagt är det över 400 000 personer som kommer att se de 250 föreställningarna våren och hösten 2005.

Det är denna publik som är huvudmålgrupp för KappAhls sponsorskap. Tillsammans med SEB och SAS svarar KappAhl för en av de mest omfattande sponsorinsatserna hittills inom svensk underhållning.
     - Det är viktigt att se det som en investering och inte som en kostnad, säger Cathrine Simonsson. Att sponsra "Mamma Mia!" passar KappAhl som hand i handske. Musikalen är en positiv upplevelse som står för flera av de värden vårt varumärke förknippas starkt med såsom folklighet, modernitet, värme, och glädje. Det är extra roligt med Abba-musiken som förenar flera generationer, precis som vi vill göra. Beslutet att satsa på "Mamma Mia!" innebär en ny ingrediens i vår marknadsmix, förklarar Cathrine Simonsson.

För ytterligare information, kontakta:
Cathrine Simonsson, Marknadschef tel: 0704-71 55 74
Mari Svensson, Inköps- och marknadsdirektör tel: 0704-71 56 21

KappAhl är en av Nordens ledande modekedjor med 240 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Företaget har cirka 3 300 anställda. Huvudkontoret ligger i Mölndal utanför Göteborg. KappAhl startades 1953. Verksamheten övertogs 1990 av KF. Se www.kappahl.se för ytterligare information om KappAhl.