Kvinnlig majoritet inom KappAhl

Den 1 maj förstärktes KappAhls företagsledning och antalet kvinnor fördubblades när Linda Hamberg och Mari Svensson tog plats i ledningsgruppen. Det skedde i samband med att de båda tillträdde nya poster inom företaget.

Linda Hamberg har lämnat affärsområde Barn och i stället tagit över ansvaret för försäljnings- och butiksverksamheten. Mari Svensson, som tidigare ingick i ledarkvartetten för affärsområde Dam, är ny chef för Inköp & Marknad. Detta innebär att den tidigare ansvarige, vice vd Paul Frankenius, nu kommer att kunna koncentrera sig på strategiska frågeställningar.

KappAhls ledningsgrupp består nu av tre män och fyra kvinnor: Christian W. Jansson (vd), Paul Frankenius (vvd), Linda Hamberg (Försäljning) och Mari Svensson (Inköp & Marknad), Kajsa Räftegård (Human Resources), Håkan Westin (Finans) och Gudrun Fahlback (Affärsutveckling).

Andra förändringar Anna Bredberg övertar ansvaret för affärsområde Barn, där hon tidigare arbetat många år. Anna kommer närmast från Supply & Sourcing, där hon arbetat med leverantörsutveckling.

Thommy Bäcklin blir ny affärsområdeschef för Herr. Thommy har gedigen erfarenhet från bl a H&M, Cubus, Peak Performance och nu senast från JC, där han ansvarat för herrsidan.

För ytterligare information, kontakta:
Christian W. Jansson, tel 0708-16 02 20

KappAhl är en av Nordens ledande modekedjor med 240 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Företaget har cirka 3 300 anställda. Huvudkontoret ligger i Mölndal utanför Göteborg. KappAhl startades 1953. Verksamheten övertogs 1990 av KF. Se www.kappahl.se för ytterligare information om KappAhl.