061204 KappAhl: Elva nya butiker på tre månader - KappAhl

KappAhl: Elva nya butiker på tre månader

KappAhl har öppnat elva nya butiker under september-november, som är första kvartalet av verksamhetsåret 2006/2007. Totalt har KappAhl nu 271 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Målsättningen att öppna 15-20 butiker per år kvarstår, varav majoriteten sker under det första och det tredje kvartalet.

Tre av de nya butikerna har öppnats i Sverige, fyra i Norge och fyra i Finland.

KappAhl etablerar butiker framför allt i köpcentra och i små och medelstora städer. Genomsnittsbutiken är cirka 850 kvadratmeter och har ett läge där många människor passerar.

KappAhls nyöppnade butiker:

• Sverige: Köpcentra 421, Högsbo i Göteborg Köpcentra Väsby Centrum, Upplands Väsby Köpcentra Familia, Hyllinge utanför Helsingborg
  • Norge: Köpcentra Magneten, Levanger Köpcentra Amfi, Örsta vid Ålesund Köpcentra Amfi, Os utanför Bergen Köpcentra Arkaden, Skien
  • Finland: Köpcentra Pasaati, Kotka Citymarket Keskos, Tiirio i Hämeenlinna Citymarket Keskos, Riihimäki Idea Park, Lempäälä, som är Nordens största köpcentra.

För ytterligare information, kontakta:
Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 0704-71 56 64
Kajsa Räftegård, Personal- och informationsdirektör, telefon 0704-71 56 49

KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar oss särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Inom KappAhl arbetar cirka 3 700 personer och mer än 90 procent är kvinnor. Under verksamhetsåret 2005/2006 omsatte KappAhl 4,2 miljarder kronor med ett rörelseresultat på 530 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information om företaget finns på www.kappahl.com och finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.