060223 Priset per aktie i KappAhl fastställt till 56 kronor - KappAhl

Priset per aktie i KappAhl fastställt till 56 kronor

KappAhl Holding AB (publ) ("KappAhl"), offentliggör idag att priset per aktie fastställts till 56 kronor på de 28 750 000 aktier (motsvarande 38,3 procent av aktierna) som säljs i samband med noteringen på Stockholmsbörsens O-lista.

Säljande aktieägare är Nordic Capital och Accent Equity. Intresset från institutionella investerare var stort med stark efterfrågan från flertalet institutioner. Erbjudandet på 28 750 000 aktier övertecknades cirka sju gånger.

KappAhls aktier kommer att handlas på Stockholmsbörsens O-lista från och med idag den 23 februari 2006 under kortnamnet "KAHL". Likviddagen i erbjudandet beräknas vara omkring den 28 februari 2006.

KappAhl har efter erbjudandet över 5 000 aktieägare.

Carnegie och Goldman Sachs International är Joint Global Coordinators och Joint Bookrunners i erbjudandet.

Detta pressmeddelande får ej offentliggöras eller distribueras i USA, Kanada, Australien eller Japan.

This announcement is not and should not be construed as an offer of securities for sale in the United States or any other jurisdiction. No offering of securities to the public is being made in any jurisdiction outside Sweden. Securities may not be offered or sold in the United States unless they are registered or are exempt from registration, and neither the selling shareholders nor the Company intends to register any portion of the offering described herein in the United States. In the United Kingdom, this announcement is directed exclusively at persons who have professional experience in matters relating to investments or are persons falling within Article 49(2)(a) to (d) (high net worth companies, unincorporated associations, etc.) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005. This announcement has not been filed with or approved by the securities regulatory authorities of any jurisdiction and copies of this announcement are not being, and should not be, distributed in or sent into the United States, Canada, Japan or Australia. Stabilization/FSA

För ytterligare information, kontakta:
Christian W. Jansson, VD Telefon: 070-995 02 01
Kajsa Räftegård, Informationsdirektör Telefon: 070-471 56 49

KappAhl säljer dam-, herr- och barnkläder i drygt 250 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vi erbjuder prisvärt mode för många människor. Vår främsta kund är kvinnan över 30 år med man och barn. Inom KappAhl arbetar drygt 3 500 personer. Omsättningen under det senaste räkenskapsåret uppgick till 5 miljarder kronor inklusive moms och KappAhl är Sveriges största butikskedja för kläder. Huvudkontoret är placerat i Mölndal, strax utanför Göteborg. KappAhl är noterat på Stockholmsbörsen. Ytterligare information finns på www.kappahl.com