KappAhl i hållbart samarbete med världskända fotografen Mary McCartney

<p>KappAhl i hållbart samarbete med världskända fotografen Mary McCartney</p>

KappAhl lanserar våren 2015 kollektionen ”Dreams through a lens”. En kollektion bestående av hållbara kläder med hög modegrad. För att ytterligare belysa KappAhls hållbarhetstänk kommer kollektionen fotograferas av miljöengagerade och internationellt namnkunniga fotografen Mary McCartney.

Mary McCartney, dotter till Linda och Paul McCartney, är en enormt begåvad fotograf. Hennes fotostil karaktäriseras av förmågan att hitta det speciella och känslofyllda ögonblicket. Sedan länge har hon ett stort intresse och engagemang för hållbarhetsfrågor. För KappAhl fotograferar och filmar hon nu en damkollektion och har även medverkat kreativt kring kollektionens koncept och kommunikation

- KappAhls vision att skapa en hållbar kollektion inspirerade mig. Jag är väldigt glad över att kunna hjälpa till att forma den visuella och kreativa kampanjen för kollektionen, säger Mary McCartney.

- För oss är Mary McCartney en unik tillgång i detta sammanhang, både vad gäller hennes engagemang för hållbarhetsfrågor, hennes talang bakom kameran och hennes kreativa delaktighet, säger Joakim Holmstrand, marknadsdirektör på KappAhl.

Kollektionen är producerad i organisk bomull och linne samt återvunnen polyester. Mer detaljerad information om kollektionen och samarbetet presenteras under våren 2015.

Kollektionen finns i butik maj 2015.

För pressbild på Mary McCartney vänligen besök:
press.bindefeldab.se
användarnamn: kappahl
lösenord: press

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation
Telefon: 08 – 667 22 06
E-post: info@ekpr.com

Kontaktpersoner:
Joakim Holmstrand, marknadsdirektör
KappAhl
E-post: joakim.holmstrand@kappahl.se
Mobil: 070 – 590 84 19

Annika Hesselman, presskontakt
Micael Bindefeld AB
E-post: annika.hesselman@bindefeldab.se
Mobil: 070 – 768 11 00

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 141112_kappahl_mccartney.pdf