Jag Godkänner

KAPPAHL LANSERAR MOBIL HEMSIDA

<h1>KAPPAHL LANSERAR MOBIL HEMSIDA</h1>

Nu lanserar modekedjan KappAhl en hemsida för mobiltelefoner på den svenska marknaden.
    – Genom lanseringen utökar vi tillgängligheten för våra kunder och erbjuder inspiration och shopping alla årets dagar, dygnet runt, var kunden än befinner sig, säger KappAhls marknadsdirektör Anders Paulsson.

KappAhls nya hemsida för mobiltelefoner är framtagen för att möta dagens förväntningar på en mobil tillgänglighet.
    – Vid utvecklingen av den mobila sidan har vårt fokus varit att skapa en enkel shoppingupplevelse var kunden än är. Sidan ska upplevas som lätt att använda och ge möjlighet att snabbt komma till avslut, säger Anders Paulsson.

Förhoppningen är att den mobilanpassade sidan ska underlätta för kunden att själv hitta information om lagerstatus ner på storleksnivå på plagg och vilken den närmsta butiken är där kunden hittar plagget.
    – Vår nya mobila sida gör det lättare för kunden på flera sätt och möter förväntningar om e-handel i mobilenheter, säger Anders Paulsson.

För ytterligare information:
Anders Paulsson, Marknadsdirektör, tel 0705-27 66 56, anders.paulsson@kappahl.com
Annette Björklund, Informationschef, tel. 0704-71 55 42, annette.bjorklund@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Enligt Orvesto Konsument 2012

Ladda ner fil: 121203 KappAhl lanserar hemsida för mobiltelefon.pdf