KAPPAHL ÖPPNAR I KULAN, GÖTEBORG

KappAhl har som första kedja tecknat avtal om att etablera butik i det planerade handelskvarteret Kulan i stadsdelen Gamlestaden, Göteborg. Planerad öppning är hösten 2014.

– KappAhl Sverige växer och vårt mål är att öppna fler butiker för att ge våra kunder möjlighet att handla i attraktiva butiker. Vi har ett starkt varumärke och utvecklar ständigt vår verksamhet och vi är stolta över att vara en av de största modeaktörerna i Sverige, säger Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige.

– Den nya butiken blir en enplans-butik med bästa läge direkt innanför entrén. Den infriar därmed vår strategi att etablera KappAhl i bästa affärslägen och köpcentra, säger Maria Wågström, Etableringschef KappAhl Sverige.

KappAhls butik planeras bli cirka 1 000 kvadratmeter stor i ett plan och kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn. Butiken kommer att öppna under hösten 2014.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har för närvarande 367 butiker (varav 159 i Sverige) och har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. Sedan räkenskapsårets början den 1 september 2010 har 22 butiker öppnats inom koncernen. För närvarande finns planer att öppna ytterligare 54 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien varav ytterligare cirka tre stycken under innevarande räkenskapsår (t o m 31 augusti 2011).

För information om handelskvarteret Kulan
Mikael Savborg, Vice VD TK Development. Tel 0705-54 83 45. E-post msa@tk.dk

KappAhl är en ledande modekedja med 367 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultatet 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.