KAPPAHL LANSERAR NY MODEKLUBB

<h1>KAPPAHL LANSERAR NY MODEKLUBB</h1>

Att utveckla erbjudandet närmare kunden är en bärande del i KappAhls framtida strategi. Först ut är nya modeklubben Life & Style by KappAhl.
      – Vi tar ett nytt grepp kring dialogen med vår kund och erbjuder dem samtidigt en generös medlemsåterbäring, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på KappAhl.

KappAhls nya modeklubb – Life & Style by KappAhl – har premiär under vecka 19. Modeklubben ersätter Coop MedMera-kortet som tidigare varit bonusgrundande även på KappAhl. – Vi vill ha en nära relation till våra kunder. De kommer att vara med och påverka, det är extra viktigt när vi fokuserar på vuxet mode, säger Carina Ladow.

Alla medlemmar i Life & Style by KappAhl får 5% bonus på allt de handlar. Modeklubben ska vara genvägen till en spännande garderob och underlätta medlemmarnas modevardag med trendtips, utvalda medlemspriser och inspirerande medlemsdagar.

SÖKER FAMILJ SOM VILL TESTA TRENDER
I samband med premiären söker KappAhl en TrendTestarfamilj. Denna familj kommer att få möjlighet att under sex månader använda KappAhls mode och sedan blogga om sina erfarenheter.
Idén till TrendTestarfamiljen hämtades från en tävling tidigare i år där KappAhl bad kunderna om idéer till nya modeklubben.

Se mer på www.kappahl.com under fliken ”Modeklubben”.

För mer information kontakta
Carina Ladow, Marknadsdirektör. Telefon 031-771 57 02. E-post carina.ladow@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef. Telefon 031-771 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med snart 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com