KAPPAHL STÄRKER SHOPPINGUTBUDET I ÄLMHULT

På torsdag öppnar modekedjan KappAhl ny butik i Älmhult. Butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder till Älmhult och närliggande orter.
  – Vi har hittat ett mycket bra läge för vår satsning och blir ett välkommet tillskott till shoppingutbudet här i Älmhult, säger Joakim Wijk, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdag den 22 april öppnar modekedjan KappAhl i Älmhult. Den nya butiken ligger med bästa läge i centrum och är på cirka 800 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
      – Vår moderna butik ligger mitt på Norra Esplanaden och kommer att bli ett bra komplement till övrig handel för kunder från Älmhult och dess kringkommuner, säger Joakim Wijk som tidigare arbetat som butikschef inom sporthandeln.

Sex anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fyra säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Med butiken i Älmhult har KappAhl 152 butiker i Sverige och totalt 342 i koncernen.
     – Till butiken kommer vi att få in nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Joakim Wijk. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad, fina erbjudanden och förlängda öppettider. Till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

För ytterligare information och bilder:
Joakim Wijk, Butikschef, tel 0476-104 90
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.