Nytt butikkonsept - lansering KappAhl Kids

KappAhl Kids er her! 28. februar presenterer motekjeden KappAhl enda et butikkonsept når barnebutikken KappAhl Kids åpner dørene i kjøpesenteret Ringen på Södermalm i Stockholm.
        – KappAhls barnesortiment er populært og står for en økende del av omsetningen vår. Med KappAhl Kids etablerer vi enda et konsept for å gjøre våre barneklær mer tilgjengelig, sier Peter Andersson som er KappAhls finansdirektør og konstituert konsernsjef.

KappAhl Kids er motekjedens andre frittstående konsept, Newbie Store var det første. Hele KappAhls populære barnesortiment skal tilbys i butikken og det vil også være full tilgang til resten av KappAhls varesortiment via Shop Online in Store og Click&Collect.
         – Den fysiske butikken vil fortsette å være en viktig distribusjonskanal for KappAhl. Vi vil være der kundene våre er.
Og med en fleksibel butikkportefølje kan vi, når vi finner et godt butikklokale, enkelt velge hvilket konsept som er mest attraktivt nettopp der i forhold til målgruppe og geografi. Alt fra hele KappAhls sortiment til for eksempel bare Barn. Et skalerbart og fleksibelt KappAhl, kan man si, forteller Peter Andersson.

Om KappAhl Kids
KappAhls barnesortiment er velkjent både for kvalitet og funksjon. Barnebutikken tilbyr hele KappAhls barnesortiment, inkludert Newbie, i størrelse 44 opptil 170. Plaggene er laget av KappAhls egne designere for å kunne brukes om og om igjen, helt til det er på tide å gi dem videre som noen andres favoritter. I dag er over 80 prosent av sortimentet bærekraftmerket, en andel som også vil fortsette å øke i tiden fremover.

For mer informasjon
Peter Andersson, finansdirektør og konst. konsernsjef KappAhl. Tlf. +46 703-31 55 70.

Charlotte Högberg, Kommunikasjonssjef KappAhl. Tlf. +46 704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com.

Sissel Skaugen, Motepresseansvarlig, KappAhl Norge. E-post: sissel.skaugen@kappahl.com. Tlf. 94 85 62 60.

KappAhl grunnlagt 1953 i Göteborg er en av Nordens ledende motekjeder med 370 KappAhl- og Newbie-butikker i Sverige, Norge, Finland, Polen og Storbritannia, samt Shop Online. Vår forretningsidé er å tilby prisgunstig mote i egen design til mange mennesker. I dag er 57% av selskapets produkter bærekraftmerket.

2017/2018 var omsetningen 4,8 milliarder SEK og antall ansatte cirka 4 000 i ti land. KappAhl er notert på Nasdaq Stockholm. Mer informasjon på www.kappahl.no.

Last ned fil: 190211 Nytt butikkonsept - lansering KappAhl Kids

Pressekontakter