KappAhl öppnar butik nr 371

2011-09-13

KappAhl öppnar i Olofström

Nu på torsdag, 15 september, öppnar KappAhl som butik på Östra Storgatan mitt i Olofström. Den 900 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
     – Förbipasserande låter oss varje dag förstå att vi är ett efterlängtat tillskott till centrumhandeln här i Olofström, säger Helena Askonius, butikschef för KappAhls nya butik.

När KappAhl slår upp portarna i Olofström blir det på Östra Storgatan, mitt i centrum med bästa affärsläge. Butiken infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentrum.
     – Vi erbjuder senaste mode till hela familjen med bästa läge i centrum, säger Helena Askonius som arbetat inom KappAhl i åtta år. Vi får varje dag glada tillrop som låter oss förstå att vi är ett efterlängtat tillskott till centrumhandeln här i Olofström.
I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett brett sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment. – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Helena Askonius.
Fem medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och tre säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.
På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med lördag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
– Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Helena Askonius. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder!

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ett 50-tal butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. Under innevarande räkenskapsår kommer totalt ett 20-tal nya butiker att öppnas. Hösten 2012 öppnar KappAhl sin första butik i Österrike.

För ytterligare information:
Helena Askonius, Butikschef, telefon 0454-402 10
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige. Telefon 0702-35 35 95. E-post urban.solander@kappahl.com

För bilder och företagsinformation:
Charlotte Högberg, Informationschef, telefon 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl är en ledande modekedja med 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm.

Läs pressmeddelandet i sin helhet här

Arkiv

För nyheter relaterade till finans och ekonomi hänvisar vi till området finansiell information